Senior words.

The best thing in this world you could even bear to do at night : Laying in your bed, remembering conversation you wish had had, and imagining what you should’ve said instead.

these stupid things that cross over my mind every five seconds in row, keep buzzing my mind that I’m in senior year. SENIOR YEAR. What a worddd.

Kelas 3 men.
Yang gue kelas 10, yang masih pikirannya masih nganut dan ngebekas-bekas ke SMP, trus lanjut kelas 11 yang  masih suka ngobrol goblok-goblokan bareng anak2 padahal itu waktunya diskusi ngerjain PR. Kelas 3. dan……..jleb. Itu semua tuh berasa kaya…..sesuatu yg bener2 berubah. Totally turned up.

Itu masa-masa yg menurut gue paling priceless, berharga, yg gak ada matinya. Jaman2 kelas 10, gue temenan bareng alay-alay itu, justru itu yg bikin gue nyaman. Kadang, situasi disekitar kita emang gak selamanya SAMA kayak apa yang kita pengenin, tapi apa mau dikata. Tuhan yang pada akhirnya nentuin kan? Suatu saat kita bakal ngerti kalo dulu, temen-temen yg kita sekarang punya itu, atau situasi/kondisi yg kita lagi jalanin sekarang ternyata justru bikin kita comfort, bikin kita enjoy. Pasti bakal ngerenung sendiri. Kekonyolan anak-anak jaman kelas 10 DULU yang ternyata nyambung sama gue, bikin kita nyatu. Bikin kita kaya keluarga. Sedarah.

Another year has passed, another season has come, another wind has blown away our thoughts and swept away it all far.

Satu tahun udah gue bareng anak2 dikelas satu, dapet kelas ipa dan udah beda kelas. yang sombong iya, yang masih nyapa juga iya,yg negur setengah hati juga gak dikit. But I missed this kinda thing and stupid things that me and my pals did  back then. Cuman gitulah, istilah ‘kacang lupa sama kulitnya’ agak ngena dimasa-masa gue waktu itu.

Mungkin ini juga faktor lingkungan kali yah…yang udah nyatu, kaya hukum alam juga. Cuman gimana lg lah, kewajiban murid dan anak yg salah satunya dibebanin ke gue, harus bener2 dijaga. sesuatu bgt aja gitu rasanya yg udah kelas senior di SMA trus tiap hari kuping dibikin ngepul lewat kata-kata bokap nyokap, temen2, kakak2. Jurusan apa kuliah dimana. Been hearing this all the time, ALL DAY LONG. I’ve never been sick of taking those advices and suggestions that they’ve come up with me.

Friends are friends.

Friends are the gift that you give for yourself.

It is no matter how selfish they are, they’ll stay in your heart.
No matter how crazy the stuff they did, they’ll always stay the same.
No matter how much laughter you used to share, it’ll stay it that way.
No matter how much tears you’ve shed, they’ll always be there for you.
no matter how stupid the stuff you make up with them, it’ll always be the way they are.
no matter how much you miss them, your friends are your relatives indeed.
no matter how many give-ups you said, it’ll always be made up and turned better.

But I know that Someday I’ll pay what I’ve persevered. The efforts i’ve been putting into. The time I’ve tossed for. Those moods that have been conveyed along with me. Who knows what we’re gonna become in the very next day but God? I’ll be keeping my effort till death, till I don’t know how to give up anymore.

Be blissful and thankful for what have you got you today.
Tho you know it’s not as easy as it seems, you know it’ll be PAID. It will😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s